بزرگترین مراسم مذهبی هندوها را ببینید + تصاویر

تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, | 13:29 | نویسنده : admin
 
رود گنگ معروفترین رود هندوستان به شمار می رود . این رود  از رشته کوه های هیمالیا سرچشمه می گیرد و مسیری حدود 2506 کیلومتری را می پیماید مردم هند به دو دلیل عمده رود گنگ را مقدس می دانند .

به گزارش روزگارنو، به دلیل پیشینه اساطیری این رود و به سبب خواص وِیژه آب جاری در آن ، آب رود به دلیل داشتن برخی مواد معدنی فاسد نمی شود و مدت ها سالم می ماند. 


بنا بر یک افسانه قدیمی رود گنگ در ابتدا درآسمان ها جاری بوده و به وسیله شاه بها گیرات برای شستشوی خاکسترهای شصت هزار پسر شاه ساگار به زمین آورده شد و ازآن به بعد مردم به پرستیدن این رود روی آوردند . میلیونها زائر از سراسر هندوستان برای زیارت به سواحل این رود می آیند. آنها معتقدند که با فرو رفتن و شستشوی درآب گنگ گناهانشان پاک می شود . 

 

برهمنها و مطرودان از دین غنی ، و فقیر، همه و همه برای تطهیر معنوی خود به سواحل رود گنگ می آیند. هندی ها به هنگام مرگ چند قطره ازآب مقدس گنگ را می نوشند وآرزو دارند که در ساحل رود گنگ بمیرند و خاکستر جسدشان درآب آن ریخته شود .

 
 
 
 
طی یک سنت دیرینه در دو روز تا پایان مراسم ۷۰ میلیون زائر خود را در این آبها شستشو میدهند.در پایان مراسم شستشو زائران هندو کنار آب زانو زده و دعا می کنند، عودهای خوشبو سوزانده و هنگامی که برای رستگاری و نجات خود دعا می کنند گلهایی را داخل آب می اندازند.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: